Het begin van mijn stage - Reisverslag uit Pucallpa, Peru van Iris Straatsma - WaarBenJij.nu Het begin van mijn stage - Reisverslag uit Pucallpa, Peru van Iris Straatsma - WaarBenJij.nu

Het begin van mijn stage

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

29 Maart 2015 | Peru, Pucallpa

Hee Allemaal!

Een nieuw verslag uit de jungle van Peru! Ik heb dit keer niet heel veel tijd dus alleen een korte update, later zal ik nog veel meer vertellen! Na een avontuurlijke reis ben ik vorige week maandag aangekomen bij mijn stage adres, Esperanza Verde (esperanzaverdeperu.com). Hier zal ik de aankomende 4,5 maand werken en wonen. Het is een prachtige plek, midden in de jungle. Er zijn veel leuke dieren, onder andere apen, waarvan een groot deel los rond het huis leeft, er komen ook vaak wilde groepen langs. Op het moment zijn er 9 andere vrijwilligers, allemaal erg leuke mensen! We leven heel back to basic, koude douche, geen internet en heel beperkt elektriciteit. We werken 5 dagen per week, in de ochtend en eind van de middag voeren we de dieren en verschonen we de verblijven. In de tussentijd worden dingen onderhouden, gemaakt, en gebouwd (op het moment wordt de kliniek gebouwd, die is op dit moment nog in het kantoor). Ik zal in deze tijd ook veel aan stage opdrachten werken. Een van mijn opdrachten is om een draaiboek voor de vrijwilligers te maken, die is er nu niet en er is maar een beetje schriftelijke informatie voor nieuwe vrijwilligers. Op het moment wordt ik vooral ingewerkt, ik moet eerst de dierverzorging goed onder de knie krijgen, zodat ik later ook nieuwe vrijwilligers kan opleiden.
Verder zal contact hebben wat lastiger zijn, internet, helaas zonder skype, is ruim een uur reizen en wifi zelfs 5 uur, dus ik ben voorlopig niet berijkbaar via whatsapp. Zelf vind ik het niet erg, voor degene die me een persoonlijk berichtje willen sturen, dit kan via facebook of email. Ik ga er vandoor, hopelijk kan ik volgende keer veel meer vertellen!

  • 05 Oktober 2016 - 20:17

    Samantha:

    Heey, zou je mij kunnen emailen? Ik heb een paar vragen over je stage in Peru. Ik wil er misschien ook stage lopen en zou graag al jouw ervaringen willen horen. Groetjes Samantha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Pucallpa

Iris

Actief sinds 01 April 2013
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 7123

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 13 Augustus 2015

Peru 2015

01 April 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Mei 2013 - 03 Mei 2013

tweede verslag

Landen bezocht: